Cum sa interactionati cu pacientii care sufera de Alzheimer

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

TRADUCERE

Lori La Bey- vorbeste despre Alzheimer

Buna ziua.
Numele meu este Lori La Bey si va vorbesc despre Alzheimer.
Aceasta boala, m-a afectat. Mama mea se lupta cu ea, are pierderi de memorie, de la jumatatea anilor 50. Acum este in varsta de 82 de ani.
Si oamenii ma intreaba, Lori cum reusesti sa comunici cu ea?
Te cunoaste? Ce ii spui? Cum procedezi?
Chiar si fratele meu imi spune: Lori, cum faci asta? Cum se face ca razi cu mama, si o scoti la plimbare?
Nu stiu cum!
Asa ca astazi am sa incerc sa va spun cateva lucruri, care sa va ajute sa comunicati cu cei dragi aflati in aceasta situatie, sau poate ca lucrati intr-o clinica de ingrijire.
Exista foarte multe lucruri, de impartasit.
De exemplu, fotografiile sunt foarte importante. Ele reactiveaza amintiri chiar si cand se afla in stadiile primare. Fotografii cu parintii lor, cu prieteni, cu oameni pe care nu ii stiti.
Intrebati-i cine este in fotografie. Stii cine este in fotografie, mama? O sa fiti suprinsi sa constatati ca este o matusa, o bunica, nu stiu sigur, si nici nu are importanta, pentru ca este doar o modalitate de a-i antrena intr-o activitate.
Cutii metalice pictate, din cele pe care mama si bunicile mele le au, deschideti-le, veti fi surprinsi ce se afla in ele.
O sa gasiti fotografii in carnetele, care au o anumita semnificatie.Nu subestimati puterea lor.
Nu subestimati nici puterea aparatului de fotografiat.
Nu are importanta aparatul si nici daca are film in el. Este vorba despre a construi o conexiune cu ei. Jucati-va, spuneti-le sa zambeasca.
Dar elementul important al unei fotografii, este ca prinde un moment.
Voi cei care faceti o poza trebuie doar sa dati atentie celui care se afla in fata dvs.
Ei reactioneaza la ce se intampla.
Muzica este un alt mijloc important.
De fapt, eu am un terapeut care vine si ii canta mamei mele. Si am si CD cu aceasta muzica. Iar mama mea se trezesta cand o aude. Zambeste, se misca, mainile bat ritmul si isi aduce aminte cuvinte. Si nu este nevoie sa angajati un terapeut. Este nevoie doar de un radio, CD player, sau walkman sau ipod.
Nu trebuies a fie ceva scump, trebuie doar sa ajungeti la ei.
Mai este si muzica din anii 60 sau 70 si desi nu este muzica mamaei mele, ea o asculta.
Cand mama mea era internata intr-o clinica, ma duceam acolo si puneam o noua melodie.
Pentru cei carora nu le place sa cante, exista si alte emisiuni, poate tatalui dvs. ii place sportul.
Ganditi-va la ceva care le face placere si aduceti acel lucru in viata lor.
Poate ce le place este un film.
Si nu uitati de parfum.
Poate ca le place mirosul unei prajituri, sau poate mirosul unei mancari sau al painii.
Vazul, mirosul, ii aduc inapoi la vremurile fericite
Poate ca le plac papusile, sau poate ca au brodat. Incepeti sa discutati cu ei despre acestea.
Poate ca le-au placut anumite carti, cititi-le povesti.
Chiar daca se conecteaza sau nu, sa va amintiti ca ei exista acolo in cochilia lor. Pentru ca noi stim ca si o persoana aflata in coma ne aude.
Si persoanele cu Alzheimer se afla acolo, undeva trebuie doar sa stim cum sa ajungem la ei.
Un alt lucru sunt lotiunile, cremele.
Pentru ca de fapt nu este vorba despre nimic din toate acestea, este vorba despre contactul fizic, de atingere. Care ne spune ca suntem iubiti si ca exista cineva caruia ii pasa de noi.
Acestea sunt doar cateva dintre lucrurile care pot schimba viata cuiva. Si nu numai a acelei persoana ci si dvs.
A lor si a voastra!

Lasă un răspuns

