Boala Alzheimer- ziua are 36 de ore- Inceputul



TRADUCERE

Nancy: Of, creierul meu! Nu imi aduc aminte ce voiam sa spun. Crezi ca este din cauza vremii?
Bob: Da, este vremea.
Nancy: Este ceva care ma impiedica. Cred ca este creierul meu, nu este in forma astazi.
Rabins: „36 de ore pe zi” este un ghid pentru persoanele diagnosticate cu dementa si familiile lor, creat pentru ca acestia sa poata intelege cum sa procedeze intr-o astfel de situatie.
In acest video, Bob si Nancy au fost foarte amabili si ne-au invitat la ei acasa si in vietile lor, penru a ne arata cum traiesc cu aceasta boala. Deci, pentru inceput, poti sa imi spui unde ne aflam?
Nancy: De indata ce ai rostit cuvintele, in mintea mea totul s-a sters. Unde sunt? Habar nu am. Deci, unde ma aflu? Sunt la mine acasa, in…of doamne…
Rabins: In ce oras?
Nancy: Era sa spun Long Island, asa ca de inceput.
Povestitorul: Atunci cand i se dau variante, Nancy poate alege raspunsul corect. Daca acest lucru este cunoscut el devine foarte important in comunicarea cu ea.
Robins: Sa te ajut eu, iti dau cateva variante.
Nancy: OK
Rabins: Ne aflam in Philadelphia?
Nancy: Nu.
Rabins: Washington?
Nancy: Nu.
Robins: Baltimore.
Nancy: Da.
Robins: Bine.
Povestitorul: Bob nu a fost surprins atunci cand Nancy a fost diagnosticata cu boala Alzheimer. El este de parere ca diagnosticul timpuriu a ajutat foarte mult si i-a ingaduit sa inteleaga mai bine simptomele lui Nancy.
Nnacy: Iata, este micuta Kaitlin. Astazi am vazut-o.
Bob:Nu, nu este Kaitlin. Este una dintre elevele tale.
Nancy: Dar seamana cu Kaitlin. Esti sigur?
Bob: Ei bine, cunoscand mai multe, poti intelege prin ce trece. De exemplu, mi-a spus: „Tu nu sti ce inseamna sa nu ai minte”. Ca sa vezi, sa nu ai minte.

Lasă un răspuns

