Alzheimer-unstrigat tacut!

TRADUCERE

Alzheimer….un strigat tacut

Alzhemeir este cea mai intalnita forma de dementa.
Asemeni corpului nostru si creierul sufera modificari odata cu varsta.
Multi dintre noi remarcam o incetinire a gandirii si probleme ocazionale legate de a ne aminti anumite lucruri.
INSA, pierderi serioase de memorie, confuzie si alte schimbari majore in modul in care lucreaza mintea noastra, nu sunt parte a procesului de imbatranire.

DELHI, INDIA

Ne aflam in New Delhi, India, intr-o familie traditionala care este compusa din bunica, parintii mei, unchiul meu, sora mea si eu.
Aceasta este bunica noastra pe care o iubim si pe care o numim Mimi.
Ea a fost o persoana importanta in vietile noastre de cand ne stim.
Ea ne-a crescut, cand parintii nostrii munceau cu o afectiune si devotament care nu este egalat de nimic.
La varsat de 85 de ani a fost diagnosticata cu Alzheimer.
Avea pierderi de memorie ocazionale si pe masura ce a inaintat in varsta a uitat zilele de nastere, lucru la care tinea atat de mult.
Am realizat in curand ca nu isi mai putea aminiti numele noastre.
In curand, abea daca mai remarca faptul ca suntem acolo.
Mai existau momente in care zambea, radea sau vorbea, dar nu puteam intelege ce spune.
In ultimii sapte ani starea ei s-a deteriorat foarte rapid.
Si astaszi ea este in totalitate dependenta de membrii familiei.
Este dureros sa vad o persoana atat de independenta ca ea ca a ajunsa la totala dependenta.
Mama mea si unchiul meu sunt implicati total in ingrijirea ei, 24 de ore pe zi.
Ei se ocupa de toate, de mancare, baie, etc.
Alzheimer este ca o epidemie care se raspandeste odata cu cresterea populatiei.
Este recunoscut faptul ca, este subdiagnosticata si este privita ca un stigmat nu numai fata de bolnavi dar si fata de familiile acestora.

NEETA SINGHT- FIICA
Mama mea a ost o persoana foarte activa, dar dupa casatoria fiicei mele in 2002 a inceput sa aiba lipsuri de memorie din ce in ce mai des si acum nu mai recunoaste pe nimeni din familie.
Am mers la neurolog si acesta a diagnosticat-o cu Alzheimer.
Acum corpul sau este imobil, nu isi poate misca parti din corp si este total dependenta de noi.
Eu ma ocup de tot, masa, hrana, baie, de exercitiile zilnice.
Desi ne straduim sa ii asiguram tot confortul totusi ne lipseste.

Dr. Namita Singh- Pediatru- nepoata
Ne-a purtat in brate si a avut grija de noi si ne-a iubit chiar mai mult decat proprii nostri parinti.
Dar starea ei m-a intristat foarte mult. Eu personal, am fost la mai multi medici pentru a o trata dar nu exista leac pentru aceasta boala.
Nu ne mai recunoaste, nu isi mai aminteste nimic si nici nu o recunoaste pe stranepoata sa pe care o iubea atat de mult.
Se presupune la nivel global, 35,6 milioane de oameni traiesc cu aceasta maladie.
Se presupune de asemenea ca aceasta cifra urmeaza sa se dubleze la fiecare douazeci de ani, motiv pentru care dementa ar trebui declarata o prioritate la nivel mondial.
Este nevoie ca mai multe resurse sa fie distribuite, nu numai referitor la tratementul medicamentos sau psihologic, dar si ca preventie.
Trebuie sa actionam cat mei repede inainte ca aceasta boala sa mai afecteze alti oameni.
Si sunt convinsa ca acest sentiment este impartasit de toate familiiel care au fost sau sunt aproape de aceasta maladie.
Pentru asta trebuie sa ne unim eforturile sa sprijinim cercetarile.

Lasă un răspuns

